مجله وفاداری مشتری

در این مجله قصد داریم تکنیک هایی به شما آموزش دهیم که در راستای مشتری مداری، وفاداری مشتری و در نهایت افزایش فروش به کسب و کار شما کمک کند

مجله وفاداری مشتری

در این مجله قصد داریم تکنیک هایی به شما آموزش دهیم که در راستای مشتری مداری، وفاداری مشتری و در نهایت افزایش فروش به کسب و کار شما کمک کند

باشگاه مشتریان چه تاثیری در بازاریابی دارد؟

باشگاه مشتریان (Loyalty Club)، ابزاری برای توسعه روابط و تعامل بیشتر بین مشتریان با یک کسب‌وکار است که بر روی میزان وفاداری مشتری به محصول و برند تاثیر به‌سزایی می‌گذارد. کارشناسان فروش و بازاریابی مدرن به این اصل تاکید دارند که افزایش رضایت مشتری منجر به سودآوری بیشتر برای کسب‌وکار می‌شود. به همین دلیل کسب‌وکارها همیشه به دنبال راهکارهایی برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان هستند.

آشنایی با اهمیت باشگاه مشتریان

کسب‌وکارها برای اینکه سودآور باشند و امکان توسعه فعالیت‌های تجاری خود را داشته باشند نیاز به مشتری دارند. بر اساس تحقیقات علمی، جذب مشتریان جدید به نسبت حفظ مشتریان قدیمی در حدود ۵ برابر هزینه بیشتری را برای کسب‌و‌کار در پی خواهد داشت.

از سویی دیگر، احتمال خرید مشتریان قدیمی هر کسب و کار در حدود ۵۰ درصد بیشتر از مشتریان جدید است. همچنین مشتریان قدیمی در هر سبد خرید تا حدود 30 درصد بیشتر از مشتریان جدید محصول یا خدمات خریداری می‌کنند.

به همین دلیل کسب‌وکارها با راه‌اندازی باشگاه مشتریان، سیستم کش‌بک، واحد روابط عمومی یا ارتباط با مشتریان، خدمات پس از فروش و.. سعی می‌کنند تا رضایت حداکثری مشتریان قدیمی خود را به‌دست آورند و آن‌ها را تبدیل به مشتریان وفادار سازند.

اهداف باشگاه مشتریان

خریداری یک نرم‌افزار باشگاه مشتریان و نصب آن، برای موفقیت کافی نیست. ایجاد کلوب برای مشتریان وفادار اقدامی ارزشمند است، اما قبل از آن باشگاه اهداف مشخصی را برای خود تعیین کند تا رضایت حداکثری مشتریان را به‌دست آورد. اهدافی مانند:

1. سادگی: استفاده از نرم‌افزار باشگاه مشتریان و بخش‌های مختلف آن باید برای تمامی مشتریان ساده باشد. عضویت، استفاده از امتیازات، به‌کار بردن سیستم کش‌بک برای بازگشت مبلغی از خرید و.. همگی در یک کلوب مشتری باید ارائه شود؛

2. دعوت به اقدام: زمانی مشتری مجدد به سراغ یک کسب‌وکار می‌آید که با گیمیفیکیشن و ارائه پاداش‌های جذاب در باشگاه، انگیزه کافی برای او ایجاد شود. رضایت مشتری زمانی ایجاد می‌شود که پاداشی را دریافت کند که برای وی کاربرد داشته باشد و قابل تبدیل به محصول یا خدمت کاربردی باشد؛

3. جداسازی مشتری وفادار از مشتری معمولی: هدف باشگاه‌های مشتریان در تمامی کسب‌وکارها، ارزش دادن به مشتریان وفادار است؛

4. معرفی کمپین‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی: باشگاه مشتریان یک ابزار کارآمد برای معرفی کمپین‌های فروش است. با اطلاع‌رسانی که از طریق کلوب مشتریان در هر کسب‌وکاری انجام می‌پذیرد، نرخ فروش افزایش پیدا کرده و رضایت مشتری به شکل قابل‌توجه‌ای بهبود می‌یابد؛

5. بهبود تعاملات: برقراری ارتباط موثر بین کسب‌وکار با مشتریان موجب می‌شود تا صاحبان یک بیزینس از نظرات مشتریان و خواسته‌های آن‌ها مطلع شوند و امکان طراحی محصول یا خدمت بر اساس نیازهای مشتریان را داشته باشند.

سیستم معرفی و بازاریابی در باشگاه مشتریان

در اکثر باشگاه‌های مشتریان علاوه‌بر امکان استفاده از کدهای تخفیف و سیستم کش‌بک، امکان معرفی کسب‌و‌کار توسط مشتری به دیگران نیز وجود دارد. سیستم معرفی و بازاریابی در باشگاه مشتریان امکان توسعه بازار هدف را با کمترین هزینه برای کسب‌وکارها فراهم می‌آورد و نقش مهمی در حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید دارد.

سخن پایانی

افزایش رضایت مشتری از اهداف هر کسب‌وکاری است، زیرا بهبود رضایت‌مندی مشتریان بر روی میزان سودآوری کسب‌وکار تاثیر مستقیمی خواهد داشت. باشگاه مشتریان از مهم‌ترین ابزارها برای وفادارسازی و حفظ مشتریان قدیمی با کمک اعطای امتیازات ویژه به آن‌ها است.

جهت مشاهده مزایای راه اندازی سیستم وفادارسازی و باشگاه مشتریان به لینک منبع مراجعه کنید

منبع: نقش باشگاه مشتریان در بازاریابی | نرم افزار باشگاه مشتریان


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد