مجله وفاداری مشتری

در این مجله قصد داریم تکنیک هایی به شما آموزش دهیم که در راستای مشتری مداری، وفاداری مشتری و در نهایت افزایش فروش به کسب و کار شما کمک کند

مجله وفاداری مشتری

در این مجله قصد داریم تکنیک هایی به شما آموزش دهیم که در راستای مشتری مداری، وفاداری مشتری و در نهایت افزایش فروش به کسب و کار شما کمک کند

معرفی انواع قیف فروش در بازاریابی دیجیتال

قیف فروش

قیف فروش یا پروسه فروش، همچنین با نام‌های قیف بازاریابی یا قیف خرید شناخته می‌شود، یک مدل بازاریابی است که به شرح مراحلی که مشتری در طول فرایند خرید طی می‌کند، می‌پردازد. این مدل با توجه به رفتار مشتریان در مراحل مختلف خرید، سبک بازاریابی را در هر مرحله بهبود می‌بخشد و در نتیجه بهبود فروش را ایجاد می‌کند.

مراحل قیف فروش

قیف فروش از چند مرحله تشکیل شده است که عبارتند از:

۱. مرحله آگاهی:

در این مرحله، مشتری با محصول یا خدمات شما آشنا می‌شود.

۲. مرحله توجه:

در این مرحله، مشتری علاقه‌مند به محصول یا خدمات شما شده است و اطلاعات بیشتری درباره آنها جمع‌آوری می‌کند.

۳. مرحله ارزیابی:

در این مرحله، مشتری به دنبال بررسی محصول یا خدمات شما است و با رقبای شما مقایسه می‌کند.

۴. مرحله رغبت:

در این مرحله، مشتری قصد خرید محصول یا خدمات شما را دارد و به دنبال راه‌های خرید موثر است.

۵. مرحله خرید:

در این مرحله، مشتری تصمیم به خرید محصول یا خدمات شما گرفته و معامله را انجام می‌دهد.
درک و شناخت مراحل قیف فروش به کسب و کارها کمک می‌کند تا بهترین راه‌کارهای بازاریابی خود را برای هر مرحله شناسایی کنند و در نتیجه، فروش خود را افزایش دهید.

باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان یک برنامه وفاداری است که به مشتریان امکان می دهد از تخفیف ها و پاداش های ویژه بهره مند شوند. با عضویت در این برنامه، مشتریان می توانند امتیاز جمع کنند و آنها را برای خریدهای آینده استفاده کنند. علاوه بر این، اعضای باشگاه مشتریان ممکن است به مزایای انحصاری مانند دسترسی به فروش پیش فصل، رویدادهای ویژه و غیره دسترسی داشته باشند.

تاثیر باشگاه مشتریان روی قیف فروش

استفاده از باشگاه مشتریان در قیف فروش به این معنی است که شما به مشتریانی که در مرحله‌ی خرید قرار دارند، ارائه محصولات و خدمات اضافی و ویژه می‌دهید تا آنها را برای خرید در مرحله‌ی بعدی تشویق کنید. باشگاه مشتریان معمولاً یک برنامه‌ی وفاداری است که به مشتریان شما اجازه می‌دهد تا امتیازات و پاداش‌های ویژه‌ای را برای خرید محصولات شما دریافت کنند. این امتیازات و پاداش‌ها می‌توانند شامل تخفیف‌ها، کوپن‌های تخفیف، هدایای ویژه، دسترسی به محصولات و خدمات اختصاصی و غیره باشند.

برای مطالعه انواع قیف فروش کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد